AB KOD HAFTASI (CodeWeek) 2021

AB KOD HAFTASI (CodeWeek) 2021

AB Kod Haftası (CodeWeek) etkinlikleri kapsamında okulumuzda kodlama ve dijital okuryazarlığa yönelik etkinlikler düzenlendi. 

1. CodeWeek Nedir? Kodlama haftası ile ilgili bilgi verildi. Kodlama haftası etkinliklerinin sergilenmesi için okul koridorunda öğrencilerle birlikte pano oluşturuldu. Görevlendirilen bir grup öğrenci sınıfları dolaşarak kodlama haftası ile ilgili bilgi verdi.

2. Saklanmış Resimler: İki aşamalı olarak düzenlenen etkinlikte ilk olarak öğrenciler verilen kodları yorumlayarak çalışma kağıdındaki kutucukları karalamaları istendi. İkinci olarak ise karalanmış kutuların kodlarını yanlarındaki kutucuklara yazmaları istendi.

3. Paspas: Zemine A4 kağıtları kullanılarak çizilen rotanın başlangıç noktasından öğrencilerden gözleri bağlı olarak yönergelere göre bitiş noktasına ulaşmaları istendi.

4. Anahtar Kelimeler ile Çiz: Öğrencilerden ellerindeki yönergeleri takip ederek başka bir resim yapmaları istenmiştir.

5. Veri Saklama: Kodlanmış şekilde verilen harf tablosunun yardımıyla kendi isimlerini kodlamaları istenmiştir.

6. Quiver: Okul öncesi  ve ilkokul öğrencilerimizle yaptığımız boyamaları 3 boyutlu hale getirdik.

7. Ahi Evran'ı Kodluyorum: Ahilik Haftası dolayısıyla bilgisayarsız kodlama etkinliği yapılmıştır.

8. Scratch 3 İle Ahi Evran'ı Kodluyorum: 2021 yılının Ahi Evran Yılı olarak ilan edilmiş olması nedeniyle Scratch 3 uygulaması ile Ahi Evran tanıtılmıştır.

9. Masalarla Kodlama: Bu etkinlik üç aşamalı olarak yapılmıştır.

I. Aşamada 'Ciğer' masalı öğrencilerle okunmuş, hazırlanan çalıma kağıtları dağıtılıp senaryolara uygun kodlamaları göstermeleri istenmiştir.

II. Aşamada algoritma ile resim yapılmıştır.

III. Aşamada ise tangram boyama algoritması yapılmıştır.

10. Code.org: Code.org sitesinde yer alan sıralama, döngü ve olaylar etkinlikleri yapılmıştır.

11. Blockly Games: Blockly Games uygulamasında yer alan bölümler başarı ile tamamlanmıştır.

12. Codemino: Codemino sitesinde yer alan, uzay macerası, kutup macerası ve çiftlik macerası bölümleri tamamlanmıştır.

13. Compute it: Compute it uygulamasında yer alan 58 bölümlük etkinliğin ilk 30 bölümü etkinliğe katılan tüm öğrenciler tarafından tamamlanmıştır.

02.11.2021 2054

02-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-202102-11-2021